کشاورزان در صف خرید نان / کمتر از 10 درصد خوراک دام با یارانه تامین می شود


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، اللهیار ولی زاده در ارتباط با مشکلات دامداران این روزها که در تامین خوراک دام با مشکل مواجه شده بودند، اظهار داشت: به مزارع کوچک توجهی نمی شود و رها شدند تا در صورت این موارد تولید را از بین ببرند. شرایط ادامه دارد متوجه خواهد شد.

وی با بیان اینکه دامداران در وضعیت خوبی نیستند، افزود: در صورت ادامه این روند 100 درصد دام ها تلف می شوند.

مدیرعامل اتحادیه دامداران مازندران با اشاره به اینکه صدها سال طول کشید تا دام مولد به این جایگاه رسید، افزود: تولید با دعوا کار نمی کند و باید ارز آزاد شود و دامداران تکلیف خود را بدانند، شرایط صادرات تسهیل شود. “

وی در پاسخ به این سوال که چرا دامدار هزار گوسفندی را نباید کشاورز صنعتی دانست، افزود: به یک دامدار مولد با 1300 راس دو کیسه کنسانتره داده شد و دامداران در بدترین شرایط تولید به سر می برند.

ولی زاده با بیان اینکه پرورش گاو صدها سال طول کشید تا به این جایگاه برسد، افزود: در صورت ذبح صدها سال طول می کشد تا به این جایگاه برسد اما در عرض 48 ساعت دام های دائمی ذبح می شوند.

وی خاطرنشان کرد: مشکل مصرف کننده را نمی توان با یارانه حل کرد و در عوض اجازه داد برای تامین علوفه دام صادر کنند.

مدیرعامل اتحادیه دامداران مازندران با اشاره به اینکه این روزها دامداران برای تغذیه دام در صف خرید دام هستند، گفت: کمتر از 10 درصد خوراک دام از طریق یارانه تامین می شود و به همین دلیل این روزها دامداران در صف خرید هستند. نان برای سیر کردن دام هایشان

انتهای پیام/ 86034 / ج



این را برای صفحه اول پیشنهاد دهید