واریز سود سهام عدالت از اول اسفند / سهام عدالت خود را نفروشید


اکبر حیدری در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال 99 به حساب مشمولان و دارندگان سهام عدالت واریز می شود، اظهار داشت: سهامداران عدالت از فروش خودداری کنند. سهام به صورت غیرمستقیم سود به این صورت است که افراد تا اول اسفند ماه سهامدار هستند و در صورت فروش سهام خود در این مدت سود سهام به دارنده جدید تعلق می گیرد.

وی گفت: در حال حاضر ارزش سهام عدالت به دلیل ریزش بازار کمتر از قیمت اسمی است، بنابراین اگر سهامداران عدالت بخواهند سهام خود را به صورت غیرمستقیم بفروشند، ابتدا با زیان حدود 50 درصدی به فروش می‌رسند. و ثانیا از سود سال 99 واریز شده در اسفند ماه سال جاری محروم می شوند.

به گفته سخنگوی انجمن صنفی شرکت های سرمایه گذاری استان، به دلیل بلاتکلیفی در بازاریابی سهام عدالت و عدم برگزاری مجامع شرکت ها و عدم افزایش سرمایه شرکت ها، قیمت سهام عدالت به کمتر از ارزش اسمی رسیده است، اما این موارد سهام واقعاً پرتفوی ارزشمندی دارد. آن را منصفانه نگه دارید.

حیدری تاکید کرد: سهام عدالت سرمایه ای برای نگهداری است که باید از درآمد آن استفاده شود و این سهام به قیمت پایین فروخته نشود.

سخنگوی انجمن سرمایه گذاری استان گفت: برای احقاق حق سهام عدالت نیازی نیست. ، سود آنها امسال به صورت متمرکز از طریق سازمان خصوصی سازی واریز می شود، بنابراین نیازی به رفتن نیست.

حیدری در خصوص سود سهام عدالت متوفیان گفت: سود سهام عدالت تا زمانی که تکلیف متوفی به طور کامل مشخص نشده و سهام به اجبار به وراث منتقل شود در حساب آنها باقی می ماند که در این صورت هر یک از وراث سود سهام را دریافت خواهند کرد. از متوفی به نسبت سهم او». دریافت خواهد کرد. بنابراین نیازی به رفتن به جایی برای مصلحت متوفی نیست.

به گزارش فارس، رئیس سازمان خصوصی سازی پیش از این اعلام کرده بود که سود سهامداران سهام عدالت به ارزش اسمی 532 هزار تومان بین 550 تا 600 هزار تومان است و سود یک میلیون تومانی نیز حدود دو برابر این رقم خواهد بود. . سهام عدالت واریز می شود. در حال حاضر 49 میلیون سهامدار عدالت در کشور وجود دارد که از این تعداد 30 میلیون نفر روش مدیریت غیرمستقیم و 19 میلیون نفر روش مدیریت مستقیم را انتخاب کرده اند.

انتهای پیام/ ب



این را برای صفحه اول پیشنهاد دهید