بزرگان ترکمنستان از مشارکت فعال جوانان در مدیریت حمایت می کنند


به گزارش خبرنگار منطقه ای خبرگزاری فارس، بزرگان و آق سقلان که در جلسه فوق العاده شورای مردمی (مجمع تشخیص مصلحت نظام) حضور داشتند، از تصمیم قربانقلی بردی محمداف رئیس جمهور برای مشارکت فعال جوانان در اداره کشور حمایت کردند.

آنها در سخنانی در جمع نمایندگان مجلس خاطرنشان کردند که سپردن کار دولتی به جوانان مسئول و مدیران جوان متعهد مطابق با سنت های اصیل ترکمنستان است و کشور را وارد مرحله جدیدی از توسعه می کند.

بردی محمداف پس از شنیدن این سخنرانی به گلمراد مرادف، رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات ترکمنستان دستور داد تا انتخابات و همه پرسی را در ترکمنستان بر اساس الزامات قانون اساسی و قانونگذاری برگزار کند.

لازم به ذکر است که رئیس جمهور در جلسه دولت که در چارچوب مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، دستوراتی را به رشید مرداف معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه ارائه کرد.

از این رو رهبر ترکمنستان بر اهمیت گسترش همکاری ها با ذینفعان، سازمان های معتبر بین المللی و منطقه ای بر اساس درک متقابل و برابری تاکید کرد.

رهبر ترکمنستان به مردوف دستور داد تا به تقویت بیشتر روابط با همسایگان منطقه و کشورهای همسایه ای که گفت وگوی سازنده با آنها برقرار شده است، توجه ویژه داشته باشد.

وی در این راستا بر اجرای وظایف مندرج در بیانیه مشترک رهبران کشورهای آسیای مرکزی در نشست مشورتی مصوب 2021 تاکید کرد.

رئیس جمهور با اشاره به تعامل سازنده با کشورهای منطقه خزر خاطرنشان کرد: توسعه روش ها و زمینه های جدید همکاری با آنها ضروری است. به ویژه لازم است اقدامات لازم برای برگزاری ششمین اجلاس سران کشورهای ساحلی دریای خزر که امسال در ترکمنستان برگزار می شود، انجام شود.

وی در خصوص سیاست خارجی نیز گفت: ایجاد گفت و گوی همه جانبه با آمریکا، اروپا و منطقه آسیا و اقیانوسیه موضوعی است که باید به آن توجه شود و علاوه بر آن نه تنها در سطح دولت بلکه باید کار شود. در سطح وزارتخانه ها و ادارات». بودن.

شایان ذکر است که انتخابات فوق العاده ریاست جمهوری ترکمنستان 21 اسفند ماه سال جاری برگزار می شود.

قربانقلی بردی محمداف رئیس جمهور ترکمنستان در نشست ویژه مجلس اعلای پارلمان، مجمع تشخیص مصلحت نظام (شورای مردم) گفت که باید جای خود را به دولتی که در راس آن جوانان قرار دارد، بسپارد.

انتهای پیام/ح



این را برای صفحه اول پیشنهاد دهید