اول ژانویه روز ملی مشهد نامگذاری شده است.


به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، حجت الاسلام حسن منصوریان با توجه به نامگذاری روزی به نام «روز ملی مشهد» اظهار داشت: رضوی مرکز پژوهش های شهرداری و شورای شهر، در سال 1385 به عنوان روز ملی مشهد مقدس، در سال 1395 به عنوان روز ملی مشهد نامگذاری شد. بررسی شده است، مطالعاتی در مورد انتخاب روز ملی مشهد بررسی شده است.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه در این مدت حوزه، دانشگاه، فرهیختگان، فضلا و جامعه شناسان مشهدی پیشنهاداتی در خصوص انتخاب روز ملی مشهد ارائه کردند، افزود: از میان بیش از 40 نظریه ای که در این زمینه اعلام شد، سه نظریه بود که در جلسه کمیسیون فرهنگی مطرح شد و نظریه نهایی انتخاب و تصویب شد.

وی بابیان اینکه روز ملی مشهد ظرفیت عظیمی است که از طریق آن می توانیم پتانسیل های موجود در شهر را فعال کنیم، بیان کرد: اتفاقاتی که در روز ملی مشهد برای این شهر رخ می دهد، قطعا نتایج قابل توجهی را به همراه خواهد داشت.

منصوریان تصریح کرد: هشتم آبان ماه که تاریخ مربوط به امام هشتم (ع) است، نهم دی ماه به عنوان روز بصیرت، دهم و یازدهم آذرماه به عنوان روز تاریخی و ورود امام رضا (ع) به مشهد و مبدا شکل گیری این شهر و 12 دی ولادت امام رضا (ع) یکی از نظریه های مطرح شده بود اما در نهایت اول دی ماه به عنوان روز ملی مشهد انتخاب شد.

وی بیان کرد: اول آذرماه روز انقلابی، آغاز انقلاب اسلامی در مشهد، مصادف با ورود امام رضا (ع) به این شهر و همزمان با نهم دی ماه که روز بصیرت بود، است.

عضو شورای شهر مشهد با تاکید بر اینکه مشهد در اجتماع بزرگ 8 دی ماه الگو بود، یادآور شد: همه شئونات دینی و وقایع مطابق با انقلاب اسلامی، روحیه انقلابی مشهد و مسائل دینی در انتخاب گنجانده شده است. روز ملی مشهد

اعطای نشان مشهد به سازندگان سرافراز

وی اذعان داشت: یکی از ظرفیت هایی که در این روز فعال می شود اعطای نشان مشهد است که قدردانی از اتفاقات خوب و فعالیت های اجتماعی انجام شده توسط همشهریان است. آتش نشانانی که در دل می سوزند و جان مردم را نجات می دهند، رفتگری که با وجود مشکلات مالی اگر کالای گران قیمتی را پیدا کرد به صاحبش پس می دهد، شایسته دریافت نشان مشهد است.

منصوریان با تاکید بر اینکه نشان ملی مشهد به رویدادها و رویدادهای ملی، مذهبی و انقلابی اختصاص دارد، گفت: می توانیم با برگزاری نمایشگاه ها یا همایش های ملی یا بین المللی در حاشیه مناسبت های روز ملی مشهد، ظرفیت ها و ظرفیت های اقتصادی مشهد را اجرایی کنیم. “

وی اول دی ماه را روز ایجاد ظرفیت جدیدی دانست که شامل برنامه هایی منحصر به رویدادهای فرهنگی است و افزود: تلاش ما بر این است که روز ملی مشهد در تقویم جمهوری اسلامی ایران گنجانده شود.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد: شهرهای بزرگ مانند تهران و یزد و حتی شهرهای کوچک روز ملی دارند. انتخاب روز ملی مشهد باید در شورای فرهنگ عمومی استان به ریاست نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به تصویب برسد و سپس در شورای فرهنگ عمومی مصوب ثبت شود و در نهایت در تقویم ملی ثبت شود.

رونق اقتصادی فراتر از الحاق بین المللی مشهد

وی بابیان اینکه مشهد نسبت به سایر شهرها ظرفیت های عجیب و منحصر به فردی دارد، گفت: اگر بتوانیم از الحاقیه بین المللی مشهد به عنوان تنها زیارتگاه امن شیعیان استفاده کنیم، می توانیم با حضور زائران رونق اقتصاد شهر را تضمین کنیم.

منصوریان با اشاره به اینکه اقتصاد مشهد خدمتی است و با حضور زائران گره خورده است، افزود: در این راستا مدیریت شهری باید در برنامه ریزی ها و سیاست های خود اتفاقاتی را در شهر ایجاد کند که نشان دهنده رونق آن در اقتصاد باشد. مشهد و شهروندانش».

انتهای پیام/ 70042



این را برای صفحه اول پیشنهاد دهید