اجرای محتوای ناب دفاع مقدس در 10 استان/ ایده «با این ستاره ها» از کجا آمد؟


سید مهدی امیری، مدیرعامل حوزه هنری رسانه «عهد» در گفت وگو با خبرنگار گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، درباره چگونگی شکل گیری ایده برنامه «با این ستاره ها» گفت: در سال های 1377 و 1378 در بهشت زهرا و همچنین ویژه برنامه شب ها، آری، دیوانه و شب های آشتی در مناطق عملیاتی راهیان نور، در سال های گذشته قصد داشتیم رویدادی را برای مخاطبان تهرانی طراحی کنیم که یک برنامه ایجاد یک پاتوق معنوی مخاطبان و توجه به برخی از بیانات رهبر معظم انقلاب در تجلیل از مقام شامخ شهدا و نشر مفاهیم سبک زندگی شهدا.

وی افزود: در مرحله اول طی مذاکرات و جلساتی با مسئولان معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان اوقاف و امور خیریه، سپاه ناحیه حضرت روح الله باقرشهر و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، انجام شد. طرح اولیه این برنامه چهار ماه به طول انجامید.» ارائه شد و پس از بررسی های لازم این برنامه از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شد و طی مذاکرات و پیگیری های انجام شده کلیه فعالیت های قطعه چهلم گلزار شهدا (فرماندهان بی پلاک) به این مرکز واگذار شد.

مدیر حوزه هنری رسانه عهد با تاکید بر اینکه به دنبال برگزاری مراسمی هستند که در سال های آینده با عنایت شهدای گمنام به آیینی مستمر تبدیل شود، گفت: ستاره ها »در گلزار شهدای استان های دیگر به همین منظور راه اندازی شده است. مرکز و توسط یک نهاد یا گروه غیردولتی اجرا می شود که در حال حاضر به صورت پراکنده در 10 استان کشور شاهد آن هستیم و انشالله تا پایان سال 141 شاهد راه اندازی این برنامه در 10 استان خواهیم بود. بودن.

وی ادامه داد: با توجه به تجربیات قبلی این مرکز در انجام فعالیت های هنری و رسانه ای، تمامی مولفه های این برنامه اعم از فضاسازی، انتخاب راوی و مداح و… مورد بررسی دقیق قرار گرفته است تا به روز رسانی شود. تاریخ و ترکیبی جذاب از محتوای دفاع مقدس». برای تقدیم مخاطبان که در 20 هفته با عنایت شهدا برگزار شد، میزبان مخاطبانی از اقشار مختلف بوده ایم.

امیری خاطرنشان کرد: در این برنامه که شب های جمعه به مناسبت نماز مغرب و عشا به مدت 2 ساعت برگزار می شود، هر هفته میزبان یکی از راویان برجسته دفاع مقدس برای روایتگری و یکی از مداحان اهل بیت(ع) هستیم. ص) دعا می‌خواند و قصد داریم در هفته‌های آینده از راویانی در حوزه‌های دیگر مانند مدافعان حرم، شهدای امنیت، شهدای مبارزه با اشرار و سایر موضوعات حوزه دعوت کنیم. مقاومت و از خود گذشتگی

به گزارش فارس، علاقه مندان به عرصه جهاد و شهادت می توانند برای ادامه و تقویت این فعالیت فرهنگی، نظرات، پیشنهادات و راهکارهای خود را در قطعه 40 به نشانی ghete40@ در اختیار خادمان شهدا قرار دهند.

انتهای پیام/



این را برای صفحه اول پیشنهاد دهید